20 maj 2012

Helgen som var

Då var det söndagkväll igen och veckoslutet har bara flugit iväg. Den här årstiden önskar jag alltid extra mycket att det var fler timmar på ett dygn. Det finns hur mycket som helst att göra både inne och ute.

Det här veckoslutet har gått åt till harvning och sådd. I morgon borde vi få den sista havren sådd och så är allting klart för den här gången.

Medan min pappa och man jobbat på åkern har jag försökt rensa under vinbärsbuskarna, fyllt på jord och gödslat. Där emellan har jag fått jaga hästar som stridit om brunstiga ston. Suck, för dessa vårkänslor. Det slutade med att vi i kväll delade in betet i två delar där de två små tokiga valackerna får gå på en sida och resten på den andra. Nu får vi hoppas på lugn och ro. Det räcker att ha två ungar att springa efter.

Var en sväng med min syster till Hong Kongs trädgårdsavdelning i dag för att hämta mylla till hennes odlingsbänkar. Jag behövde en ny vattenkanna och kunde inte motstå denna kanna från Jamie Olivers trädgårdsprodukter. Jamie Oliver har en massa fina trädgårdsredskap som jag gärna skulle ha.



2 kommentarer:

Lilla K sa...

Ni verkar ha fått mycket gjort! Och vilken härlig vattenkanna! Kanske jag också borde skaffa en ny kanna till växthuset... :)

Fru Z sa...

Såå fin kannan du inhandlat!! Hmm...skulle nog sitta fint med en ny hemma hos oss likaså.. ;) Ha en bra dag!